info[at]bonabhost.ir
09391761256
تهران
جنبه مشترک بین تمام صفحات فرود این است که آنها صفحه ای هستند که پس از کلیک بر روی یک پیوند "در آن فرود می آیید". این مقدمه شما برای وب سایت است و باید به عنوان یک ابزار قوی بابت جلب توجه عمل کند. یک صفحه فرود می تواند هر چیزی باشد: صفحه اصلی شما، یک پست وبلاگ یا حتی یک صفحه ثبت نام. به طور دقیق تر، صفحات فرود اغلب برای تبدیل ترافیک ورودی به یک سرنخ برای بازاریابی با جمع آوری آدرس ایمیل و یا شماره تلفن و هر اطلاعات تماسی از بازدیدکننده استفاده می شود. با استفاده از این معیارها برای شناسایی صفحات فرود، متوجه خواهید شد که ما صفحات اصلی و وبلاگ ها را از تعریف صفحات فرود قبلی حذف می کنیم. در این حالت سردرگمی قابل درک است. اینجا باید ذکر کنیم که بیشتر تعاریف صفحه فرود توسط کارشناسان بازاریابی آنلاین نوشته شده است که می خواهند ابزارها و خدماتی را برای ساختن یک صفحه فرود به شما بفروشند. بنابراین به طور طبیعی، تعریف آنها از صفحه فرود اغلب فقط شامل خدماتی است که ارائه می دهند.
در لغت نامه آکسفورد اگر به انگلیسی صفحه فرود یا همان لندینگ پیج را جستجو کنید به تعریف زیر می رسید که باز هم درک کاملی از صفحه فرود ارائه نمی دهد!
با این حال، بسیار ساده تر است که صفحات فرود را به عنوان صفحات وب طراحی شده برای یک کمپین بازاریابی خاص در نظر بگیرید. به دنبال این تعریف، در اینجا چند نمونه از اقداماتی وجود دارد که ممکن است بخواهید بازدیدکنندگان از طریق صفحه فرود شما انجام دهند:
با معرفی موضوعات بالا همه چیز واضح تر شده است. پس هدف یک صفحه فرود این است که افراد را بیشتر در مسیری هدایت کند و آنها را به مشتری شدن نزدیکتر کند. حال که فهمیدیم یک راه درست یا غلط برای ایجاد یک صفحه فرود وجود ندارد، باید بدانیم که اکثر صفحات فرود دارای قالبی هستند که شامل پنج عنصر اصلی است که سعی داریم آنها را توضیح دهیم.
وقتی صحبت از طراحی صفحه فرود می شود، ممکن است همیشه ندانید از کجا شروع کنید، به خصوص اگر صفحه حول یک محصول یا صنعت متمرکز شده باشد که با آن آشنایی چندانی ندارید.با دانستن و درک عناصر اساسی و بهترین شیوه های صفحات فرود از نظر موفقیت و با دانستن این 5 مورد ضروری در کمترین زمان می توانید یک صفحه فرود با تبدیل بالا ایجاد کنید.
به عنوان یک قاعده کلی، در اینجا 5 عنصر ضروری که باید در هر صفحه فرودی که ایجاد می کنید، وجود داشته باشد را نام برده و توضیح می دهیم. اگر قبلاً وب را برای الهام گرفتن از صفحه فرود جستجو کرده اید، به احتمال زیاد با بیشتر این موارد آشنا خواهید بود. ما فقط چیزها را با هم به گونه ای دسته بندی کردم که فکر می کنیم منطقی ترین است.
این بخش را میتوان چذب کننده توجه نامید، زیرا هدف اصلی آن جلب فوری بیننده و علاقهمند کردن او به آنچه ارائه میشود است. بسیار مهم است که از زمانی که شخصی صفحه شما را بارگذاری می کند، محتوایی را ببیند که حول هدف نهایی بازدیدکننده متمرکز شده است، در این بخش تیتر اصلی و تیتر کمکی و عکس یا تصویری که قهرمان موضوع اصلی است را قرار می دهیم . همچنین یک لیست کوتاه از مزایای محصول یا خدمات به همراه یک فرم ثبت نام یا لینک به محصول را در این بخش قرار می دهیم.
هنگامی که توجه بینندگان را در بخش قبل به خود جلب کردید، فرم یا دکمه طبیعتاً باید چیزی باشد که آنها به آن نگاه می کنند. این کار با برجسته کردن CTA انجام می شود. باید خودش را از بقیه صفحه جدا کند کاملا در چشم باشد و جلب توجه کند. حتما دقت داشته باشید که تمایز را حتما ایجاد کنید مثلا با توجه به اینکه تم رنگی کلی صفحه آبی است، CTA با یک نارنجی واضح و زیبا متمایز می شود. انتخاب اینکه چگونه برجسته شود به شما بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که در صفحه گم نمی شود یا با آن ترکیب نمی شود. شما باید دکمه ها فرم ها را مدیریت کنید، یعنی بیننده را با تعداد زیادی CTA سردرگم نکنید و در متن های انتخابی خود دقت کنید.
هر زمان که در مورد محصول یا خدمات در صفحه خود صحبت می کنید، باید همیشه یک تمرکز داشته باشید: چه سودی برای بازدیدکننده دارد؟ اگر فقط ویژگیها را فهرست میکنید، اما توضیح نمیدهید که چه چیزی در آن برای کاربر است. حتی اگر می خواهید به طور کامل توضیح دهید که محصول خود چقدر عالی است، به یاد داشته باشید که باید آن را کوتاه و ساده نگه دارید. بر روی "قدرت سه" تمرکز کنید، که این ایده برای آسان نگه داشتن درک و هضم چیزها برای بازدید کننده در طراحی صفحه فرود است که تبدیل می شود.
به صورت ذاتی انسانها با عدد 3 به صورت خاصی ارتباط برقرار می کنند. داشتن سه گزینه احساس داشتن حق انتخاب را به افراد می دهد و تعداد بیشتر آنها را سردرگم می کند و تعداد کمتر باعث میشود فکر کنند که حق انتخاب درستی به آنها داده نشده است. پس شما سعی کنید در ارائه مزایا به مشتریان خود سه گروه یا سه گزینه داشته باشید و اگر تعداد بیشتری خدمت دارید سعی کنید آنها را در صفحات دیگر معرفی کنید و موارد اصلی را در صفحه لندینگ خود قرار دهید. یک مثال دیگر اینکه مثلا گروه های کاربری خود را در سه بخش تقسیم کنید تا کاربر برای عضویت در سایت شما یکی را انتخاب کند.
شاید برایتان سوال باشد که منظور از اثبات اجتماعی چیست؟ در اینجا منظور نظرات مشتریان در مورد خدمات شما و یا لوگوی مشتریانی است که از خدما شما استفاده کرده اند و یا در حال استفاده هستند. پس اگر در حال حاضر از اثبات اجتماعی در صفحات فرود خود استفاده نمی کنید، قطعا یک کمبود بزرگ در آن وجود دارد. در عصر ما، حمایت از محصول یا خدمات با بازخورد اجتماعی مثبت یکی از قوی ترین ارتباطاتی است که می توانید بین خود و یک مشتری بالقوه ایجاد کنید. وقتی بیننده لیستی از نامهای تجاری معروف را که از خدمات شما پشتیبانی میکنند میبیند، بهطور خودکار سطحی از اعتماد و اطمینان ایجاد میکند که به سختی میتوانید آن را در جای دیگری پیدا کنید.
برای این موضوع از مشتریان خود بخواهید نظراتشان در مورد خدمات یا محصولاتی که از شما گرفته اند را بیان کنند، دریافت گواهی و یا تایید در کنار لوگوی مشتریان یا دریافت ویدئو یا مطلبی در رسانه های اجتماعی یک نمایش بسیار قوی و غیر قابل انکار است که شما خدمات مناسبی برای ارائه دارید.
یک صفحه فرود خوب نیاز به یک نتیجه گیری خوب دارد. شما باید دقیقاً به آنها یادآوری کنید که چه کاری می خواهید انجام دهند. این بخش همان جایی است که شما به نگرانی های آنها رسیدگی می کنید. اگر شخصی تا این بخش از صفحه فرود شما رسیده است، به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقه مند است. اگر نه، این آخرین فرصت شما برای تبدیل آنها به یک مشتری است. کل صفحه خود را خلاصه کنید و قبل از اینکه CTA نهایی خود را اضافه کنید، هر گونه امتیازی را که می توانید به خدمات خود اضافه کنید را وارد کنید. در صورتی که فرم یا فراخوانی برای اقدام در آنجا وجود ندارد، اشکالی ندارد گه دکمه ای را در پایین صفحه قرار دهید که آنها را به بالای صفحه بازگرداند.
مهم است که پیامهای تقویتکننده دائمی در مورد محصول یا خدمات خود را در حالی که بیننده در صفحه فرود شما پیمایش میکند، بنویسید. وقتی بیننده به پایان رسید، دوباره به او یادآوری کنید که چرا باید دعوت به اقدام را دنبال کند. صادقانه بگویم، اکثر مردم این بخش را نمی خوانند. آنها قبلاً تصمیم خود را گرفته اند و این قسمت آخرین بخش برای تبدیل افرادی است که ممکن است هنوز تصمیم خود را به صورت قطعی نگرفته باشد.
امیدواریم که این مطلب مفهوم صفحه فرود یا لندینگ پیج را برای شما روشن کرده باشد. در نهایت باید بگوییم هیچ راهنمای گام به گام تضمینی برای موفقیت یک صفحه فرود وجود ندارد. شما میتوانید بهترین شیوههای کارشناسان و انواع صفحات فرود را دنبال کنید و آنها را بررسی کنید ولی در واقع پیشبینی اینکه برای شما چگونه پیش میرود میتواند سخت باشد، تنها راهی که میتوانید انجام دهید راه اندازی و آزمایش طرح ها و رویکردهای مختلف است. خوشبختانه، ایجاد استراتژیهای آزمایشی سخت نیست. مطمئناً، برنامه ریزی و جمع آوری مستندات مناسبی را می طلبد، اما یک استراتژی آزمایشی قابل اعتماد می تواند در درازمدت باعث موفقیت صفحات فرود شما باشد.
با ایجاد یک صفحه فرود مناسب مطابق با مواردی که گفتیم، برای محصول یا خدمات خود شروع کنید. سپس، به سؤالات «چه کسی»، «چرا» و «چه چیزی» پاسخ دهید تا سرفصلهای اصلی و پشتیبان خود را ایجاد کنید. در مرحله بعد، با طوفان فکری نیازهای مخاطبان هدف را بررسی کنید. هنگامی که تعداد انگشت شماری از گزینه های قابل اجرا در اختیار دارید، استراتژی های آزمایشی خود را حول آن ایده ها بسازید.
راه های بی شماری برای نوشتن متن های صفحه فرود و حتی راه های بیشتری برای ارائه CTA وجود دارد. هیچ یک از آنها به طور خاص اشتباه یا درست نیست، اما برخی از آنها بهتر از دیگران هستند. با اجرای چند تست A/B و مشاهده تعداد بازدیدکنندگان، خواهید فهمید که چه چیزی برای مخاطبان شما کار می کند و چه چیزی مناسب نیست.
لطفا نظر خودتون را در صفحه اینستاگرام ما در میان بگذارید. برای سفارش طراحی صفحه فرود با ما تماس بگیرید.
منابع : این مطلب خلاصه ای از دو مقاله ( مقاله شماره 1 ) و ( مقاله شماره 2 ) می باشد که برای شما ترجمه بهینه شده است.