info[at]bonabhost.ir
09391761256
تهران
دریافت بازخورد و دعوت از بییندگان برای اجرای فعالیتی در صفحات سایت نقش زیادی در افزایش اعتبار سایت و افزایش حضور بینندگان در سایت دارند. این بازخورد ها می توانند دریافت نظر، احساس کاربر از مطالعه مطلب، اعلام مفید بودن مطلب مطالعه شده و اینکه به کاربر نشان دهیم که مدت زمان تقریبی مطالعه مطلب چقدر است و به این شکل کاربر را علاقه مند کنیم تا مطلب نوشته شده در سایت ما را مطالعه کند.
تمامی مثال هایی که در بالا گفتیم نوعی ترغیب کاربر به انجام تحرکی و دریافت بازخورد در سایت است . به این نوع محرک ها CTA ( CAll To Action) گفته می شود. کال تو اکشن ها در سایت همانند دکمه های لایک و ذخیره در اپلیکیشن ها هستند و نقش زیادی در درک وضعیت محتوای منتشر شده در سایت ها دارند.
فراخوان به اقدام یا CTA یا همان دریافت بازخورد یک عنصر بسیار حیاتی در طراحی وب سایت است که به کمک طراحان و مدیران وب سایت میآید تا کاربران را به انجام یک عمل خاص ترغیب کنند. این عمل میتواند شامل خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه، درخواست اطلاعات بیشتر یا هر فعالیت دیگری باشد که هدف آن تعامل بیشتر با بازدیدکنندگان است.
مزایای استفاده از CTA در وب سایت ها بسیار گسترده و تأثیرگذار هستند. اولین مزیت این است که CTA به وب سایت ارزش افزوده میدهد. با استفاده از CTA، وب سایت به یک ابزار تعاملی تبدیل میشود که کاربران را به انجام اقدامات مشخص تشویق میکند. این اقدامات میتوانند به افزایش فروش، ایجاد پایگاه داده ای از مشتریان، یا حتی افزایش آگاهی از برند منجر شوند. CTA ها همچنین به بهبود تجربه کاربری کمک میکنند. طراحی مناسب CTA، کاربران را در مسیر صحیح هدایت کرده و فرآیند تعامل با وب سایت را ساده و شفاف میکند. این امر باعث افزایش رضایت کاربران و کاهش نرخ خارج شدن از سایت میشود.
همچنین، CTA ها میتوانند به بهبود نرخ تبدیل (conversion rate) کمک کنند. با طراحی جذاب و جلبکننده CTA، احتمال اینکه کاربران به اقدام مورد نظر شما بپردازند، افزایش مییابد. این تأثیر بهبود نرخ تبدیل به افزایش درآمد و موفقیت تجاری کمک میکند. در نهایت، استفاده از CTA به بهبود شاخصهای سئوی وب سایت نیز کمک میکند. گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتباط فعالیت کاربران با یک وب سایت را به عنوان یکی از عوامل اصلی در رتبهبندی وب سایت در نتایج جستجو در نظر میگیرند. بنابراین، CTA های جذاب و مؤثر نه تنها به افزایش تعامل کاربران، بلکه به بهبود سئو و رتبهبندی وب سایت نیز کمک میکنند. با توجه به مزایای گسترده CTA در طراحی وب سایت، این عنصر اساسی را نباید از دست داده و باید با دقت و استراتژی به طراحی و پیادهسازی آن پرداخت.
در ان مطلب قصد داریم سه افزونه ( پلاگین ) رایگان برای افزودن امکان دریافت بازخورد از کاربران سایت معرفی کنیم. همانطور که گفتیم این افزونه ها رایگان هستند و می توانید از طریق نصب آنلاین خود جوملا در سایت خود نصب کنید یا اینکه از بخش دایرکتوری افزونه های جوملا دانلود و جداگانه نصب کنید. لینک این افزونه ها را می توانید در انتهای مطلب ببینید و وارد صفحات آنها در دایرکتوری افزونه ها شوید.
این سه نمونه افزونه ای که گفتیم رو می توانید در ادامه با توضیحات و تصویری از نمونه نمایش در سایت ببینید. همانطور که توضیح دادیم موضوع دریافت بازخورد ساختار اصلی این سه افزونه است که در ادامه معرفی میکنیم و تک به تک بررسی می کنیم :
جا دارد اینجا گفته بشه هر سه افزونه هم با جوملا نسخه 3 و هم با جوملا نسخه 4 سازگار هستند پس اگر سایت شما با هرکدام از این ها باشه به راحتی می توانید اونها را دانلود و نصب و استفاده کنیدو نگرانی از به روز رسانی سایت خود در آینده به جوملا 4 نداشته باشید.
همانطور که گفتیم در معرفی هر افزونه تصویری از مدل اجرا و نمایش انها در سایت را خواهید دید ولی میتوانید به صورت جداگانه دمو آنها را هم در سایت توسعه دهنده افزونه (https://www.pluginjar.com/ ) مشاهده کنید.
در افزونه اول دریافت بازخورد، بعد از نصب به مطلب شما شکلک هایی مطابق تصویر زیر اضافه می شود که در انتها از کاربر می خواهد حس خود از مطالعه این مطالب را انتخاب کند و روی آن کلیک کند. زیر هر شکلک تعداد دفعات کلیک روی هر کدام نمایش داده می شود و کاربران دیگر از کیفیت مطلب مطلع می شوند و با این بازخورد ها هم مدیریت سایت مطالب را بهبود می دهد و هم کمک به برند سازی شما می شود.
برای دانلود افزونه اول دریافت بازخورد روی متن زیر کلیک کنید:
«« دانلود افزونه Emoji Reactions »»
در افزونه دوم دریافت بازخورد بعد از نصب دو گزینه شبیه Like و Dislike نمایش داده می شود و از کاربر خواسته می شود که اگر راضی بود دکمه لایک و اگر ناراضی بود دکمه عدم رضایت (دیس لایک)را فشار دهد. بعد از کلیک کردن یک محل برای نوشتن بازخورد خود از محتوا بابت علت رضایت یا عدم رضایت باز می شود و کاربر می تواند متن مورد نظر خودش را اونجا بنویسند و برای شما ارسال نمایند. اگر کاربری زمانی را در سایت شما صرف می کند و بازخوردی را برای شما ارسال می کند قطعا در بهبود تجربه کاربری سایت خود موفق بوده اید.
برای دانلود افزونه دوم دریافت بازخورد روی متن زیر کلیک کنید:
«« دانلود افزونه Was this helpful »»
و در افزونه سوم دریافت بازخورد بعد از نصب و فعال سازی زمان مطالعه محتوا و اطلاعاتی کلی از آن مطلب به کاربر نمایش داده می شود و کاربر می فهمد که مطالعه این مطلب چقدر زمان می برد و در بیشتر مواقع کاربر ترغیب می شود آن مطلب را مطالعه کند زیرا باعث این احساس را ایجاد می کند که این سایت به زمانی که از من می گیرد اهمیت می دهد پس مطلب مفیدی را برای من تهیه کرده است.
برای دانلود افزونه سوم دریافت بازخورد روی متن زیر کلیک کنید:
« دانلود افزونه Reading Time »
قطعا اگر شما این مطلب را می خوانید و طی جستجو های خود به این مطلب رسیده اید به دنبال بهینه سازی سایت و محتوا و دریافت بارخورد از کاربران سایت خود هستند و با استفاده از CTA می خواهید ارزش سایت خود را بالا ببرید و کاربران خود را ترغیب کنید ادامه مطالب سایت شما را مطالعه کنند و یا حتی سری هم به سایر صفحات و مطالب شما بزنند و در نهایت تجربه خود را از حضور در سایت شما به دیگران منتقل کنند. نمایش بازخورد های مثبت باعث برند سازی شما شده و با برند سازی کاربران بیشتری به سمت سایت شما دعوت خواهند شد.
به روز رسانی : اگر تا اینجای مطلب ما رسیده اید پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم از سایت ما بخوانید. مطالبی که در ادامه برای شما معرفی می کنیم بعد از انتشار این مطلب در سایت قرار داده شده اند و همه اینها در راستای موضوع این بحث می باشند.